2 oktober 2011

Nog in kolkata. Plannen zijn gewijzigd. Vertrek vanav naar de Kolkata en blijf daar tot de 5e. Gisteravond alvast voorproefje van de puja mogen meemaken in de omliggende dorpjes hier. Na ieder dorpje denk je dat de omgeving veranderd maar deze plaatjes blijven oneindig hetzelfde doorgaan gezellige mini winkeltjes, ..of meer etalages eigenlijk,drukte ,grauwe huisjes, hutjes afgewisseld met prachtige groene natuur. In die dorpjes giga grote gebouwen gemaakt van bamboe omkleed met stof en enorme beelden gemaakt van purschuim. In allerlei kleuren en kistcherigheid (vind ik). De regering stelt heelveel geld hiervoor beschikbaar ieder jaar (weet niet wat ik daarvan moet vinden...). Het is mooi om de saamhorigheid hier dan te ervaren, iedereen is uitgelaten, opgeprikt in haar mooiste saree. In de dorpjes was het naast deze happening ook een happening voor hen om een levende wit mens te zien!?!....in het begin vond is het nog wel leuk al die aandacht maar bij het laatste dorpje werd ik uitgenodigd op een stoel te gaan zitten en ipv van dat de mensen de tijdelijke tempel met durga gingen bewonderen kwamen ze steeds dichterom mij heen staan (overigens alleen mannen). toen was ik er klaar mee en heb gezegd dat ik weg wilde. en we vervolgenden onze weg weer toeterend en zigzaggend over de weg in onze ' auto' (driewieler met zn 7en..) waarin ik grotendeels mn ogen dichthoud ivm hun rijgedrag..haha.. hier toen weer veilig alle deuren op slot en mn vertrouwde happie rijst. Vandaag is hier niemand dus ga ik eens wat hangen....binnen ..is echt te heet buiten meer dan 35 gr. lekker muziek luisteren en boek lezen, beetje yoga....nu een lekker koppie thee met veel suiker en melk halen ipv koffie..tot later