30 september 2011

Kolkata, India. Morgen nog een dag hier bij de fabriek. dan op naar de puja in stad....Wel jammer ga de mensen hier nu al missen. Baba ardhandu die me altijd toegemoet komt met : helloe my sista...mijn eten komt brengen en alles met aandacht op mijn giga grote bord schept en in alle rust de rijst uitspreid over mijn bord zodat er nog meer bijkan. In gebrekkig engels vertelt ie me van alles... Hij heeft de zorg over 5 kinderen waarvan zijn jongens al aardig groot zijn maar nog niet zelf hun centjes verdienen. Hij is daarom hier 24 uur p dg werkzaam op het terrein en doet hier van alles voor iedereen. Vandaag met shorab gewerkt hij is de designer van de fabriek (ik heb eindelijk een ezelsbruggetje voor deze naam bedacht..ze zijn zo onnoemelijk moeilijk uit te spreken:'showrob' : show staat voor modeshow want hij is designer en hij ziet eruit als een 'rob' haha..maar het werkt wel) we hebben een hele mooie print samen ontworpen en gaan daar morgen een sjaal van maken...Geweldig toch!?!?! Mijn patch8 shopping bag eco leer bruin EN in eco leer zwart worden ook heel gaaf...straks (hopelijk voor de kerst te koop via www.goodforall.eu en diverse winkels. Zit hier by the way bijna iedere avond met wat kaarsjes ipv lampen want de electra valt telkens uit...very romantic.